måndag 23 maj 2016

Månadens utdelningar och köp

Då söndagen plötsligt blev överfallen av sysslor och andra tidskrävande saker så fick bloggen lida. Därför kommer detta inlägget som egentligen utlovades igår, idag istället. Så mina damer och herrar, ni kan nu torka tårarna.

Utdelningar
Under månadens gång har jag fått ta del av totalt 583 kr i utdelningar. Dessa var då:

H&M: 273 kr
Investor: 310 kr

Totalt under 2016 har jag fått in 692,40 kr i utdelningar, och mer ska det bli! Jag har för nuvarande ingen stensäker plan på hur jag ska göra med kommande köp, och vilka bolag som ska investeras i. Men det kommer med tiden. I skrivande stund finns följande bolag på intresselistan:
-Atlas Copco
-Handelsbanken
-Johnson & Johnson
-NIBE

Dessa ligger kvar i min bevakningslista tills önskad kurs nås, och förmodligen då landar i min portfölj.

Nytt i portföljen
Idag blev det även ett litet köp av Castellum. Jag vet faktiskt inte riktigt varför, men jag köpte 5 aktier för månadens utdelningsintäkter (mitt minsta köp någonsin). Kanske inte det klipskaste jag gjort då jag ändå kommer att teckna i Castellums emission senare... Men men, så kan det gå. Hur som helst blev det 5 st Castellum till en inköpskostnad av 111,40 kr/st. Äger numera 50 aktier i Castellum.

Detta inlägg är skrivet i stress och trötthet, och kan därför uppfattas som lite "sloppy". Imorgon ringer klockan 05.00 som vanligt, så nu får det bli att runda av kvällen med en dusch och en film...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar