lördag 26 mars 2016

Min första lön

Eftersom att jag inte har jobbat heltid speciellt länge (sedan februari), så har jag inte hunnit spara undan så mycket mer än min första lön. Därför har jag väldigt lite pengar att röra mig med. I februari jobbade jag bara lite mer än halva månaden så jag fick inte ut en hel månadslön nu i mars (fick strax över 14k). Därför har jag bestämt mig för att sätta ett mål på att klara månaden på 3000kr utan att behöva snåla så mycket (det är ändå min första lön från mitt första heltidsjobb). Eftersom att jag bor hemma så har jag inte några större utgifter mer än  bil och mat. Här har jag tänkt ca en tusenlapp till mat, och en till bensin (betalar all mat själv). Sen har jag en tusenlapp över ifall det skulle behövas.

Så med detta sagt kommer jag nu i helgen föra över 10k från mitt sparkonto till mitt ISK som jag kan placera i aktier. Vilka det blir har jag inte riktigt bestämt än. Funderar på att fylla på H&M lite, eller kanske några Husqvarna. Om någon hunnit hitta hit än, har ni några tips/funderingar själva?

Mitt första mål är att innan nyår ha 100k uppdelat på mitt sparkonto och ISK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar