torsdag 21 april 2016

Tankar och förkylning

Ligger nu i sängen efter en lång och lugn dag. Har dragit på mig en massiv förkylning, så håller mig hemma från jobb då jag känner mig mer död än levande. Arbetar på lager med frukt, kött och färskvaror så det är bättre att hålla sig hemma. Känns som att mina bihålor är fyllda med sirap eller någon sorts halvsmält geléhallon-gegga. Blir hemma imorgon också, tänkte vara lite effektiv och åtminstone dammsuga lite under sängen eller kanske placera om en krukväxt.

Har inte så mycket kvar av lönen att sätta in på mitt ISK då jag gjorde överföringen lite i förväg och då köpte på mig lite Castellum. Såg även att Ericsson gått ner ungefär 14.5%(!) idag. Har inte riktigt stenkoll på Ericsson så vet faktiskt inte om det blir något köp. I övrigt så har det varit en bra vecka hittills och jag tänkte strax börja skriva nya mål för nästa månad. Budgeten för maj lär bli lite större då jag planerar inköp av både födelsedagspresenter till föräldrar, kläder och skor. Har ännu inte räknat på det, eller koll på vad jag ska köpa i presenter så det kan bli lite hur som helst. Vill åtminstone ha kvar halva lönen.

Tänkte göra ett lite mer djupgående inlägg om min portfölj imorgon eller under helgen. Samt lite vad jag har för planer, strategier och hur jag ändrar mitt tänkande och handlande för att spara in så mycket som möjligt på så många sätt som möjligt. Nu blir det dock att borsta tänderna och sedan dyka ner i sängen. Håller tummarna för att imorgon vakna som lite mer människa och lite mindre zombie..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar