måndag 25 april 2016

Månadsrapport April 2016

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg är det nu dags för mig att göra min första månadsrapport. Hittills har jag detta upplagt i två kategorier. Total förmögenhet, och en sammanfattning av månadens utgifter respektive budeten. Mina månadsrapporter har jag tänkt göra dagen lönen kommer in på kontot. I min totala förmögenhet kommer därför den nyanlända lönen räknas in. Detta funderade jag på om jag skulle skippa först, men kom sedan på att det inte spelar så stor roll när månaderna väl läggs ihop.





Min totala förmögenhet är i skrivande stund 52 752 kr. Den har växt till sig ganska rejält sedan jag först började spara i början av året. Mitt mål på att komma över 100 000 kr innan nyår känns ganska lätt, men eftersom att jag numera arbetar deltid vid sidan om mina studier så kommer inkomsterna minska lite. Därför väljer jag att inte höja målet.




Utgifterna i april uppgick till exakt 3 650 kr. Då jag tidigare inte haft en fast månadsbudget är de första månaderna tomma på budgetdelen. Budgeten för maj månad sätts till 6 000 kr. Detta p.g.a. behov av skor och kläder, samt 4 födelsedagar inom släkten. Det borde nog gå ihop. 
Lönen på 20 104 kr landade idag på kontot. Några tusenlappar mindre då jag haft ovanligt hög frånvaro p.g.a. rygg- och knäproblem, samt influensa *suck*... Hur som helst är jag nöjd med månaden. Det som spräckte budgeten var tankningen i sista veckan. Jag kunde fyllt på för de sista 150 kronorna som fanns kvar på budgeten, men tyckte det kändes onödigt, därför blev det en full tank. Av aprils lön satte jag över 8 000 kr till ISK, som jag bland annat köpte Castellum för.

Imorgon kommer målen för maj månad... Lämna gärna lite tips eller idéer på hur jag kan förbättra mina månadsrapporter. Detta är som sagt min första, så har inte riktigt erfarenhet av vad som kan vara bra att skriva ner.

Önskar er en fortsatt trevlig dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar