fredag 6 maj 2016

Händelserik vecka & nya köp

Well.. Var ska jag börja? Det har hänt väldigt mycket denna vecka. I måndags fick jag ett samtal angående ett lärlingsjobb som jag sökt för några månader sedan. Jag fick förfrågan om att komma på intervju dagen efter, och tackade ja. Körde 7 mil och några timmar senare hade jag skrivit på och hämtat ut arbetskläder osv...

I och med att det är ett lärlingsjobb så är lönen helt värdelös. Jag går från ca 25 000 kr/mån till runt 9 000 kr/mån, och på detta har jag 14 mil körsträcka varje dag. Vilket innebär att jag får en lönesänkning på ca 16 000 kr/mån exklusive den kraftigt ökade bensinkostnaden. Jag säger bara usch... Det "positiva" är väl att det inte är längre än ca 10 månader, så det är väl bara att snåla på. Funderar på att investera i en liten och bensinsnål bil. Nåja, det löser sig nog...

Köpt Investor
Denna vecka har jag även köpt på mig några aktier i Investor. Det fick bli 31 stycken till en kurs av 283,61 kr. Tyvärr insåg jag snabbt att jag kunde hållt mig en dag till med att köpa, då den senare gick ner runt 278... Så det innebär att jag får ta del av utdelningen senare i maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar