lördag 21 maj 2016

Jobb, pantsamling och kommande köp

Nu har det gått en evighet sedan min senaste uppdatering. Detta mest p.g.a. mitt nya jobb, som kräver 7,7 mils bensinslukande körning för att ta sig till. Jobbar vanliga 7-16, men tiden försvinner verkligen med 1 timmes körning till, och 1,5 timmars körning hem från jobb varje vardag. På detta ska jag även hinna träna, laga mat, träffa flickvännen, tvätta kläder, försöka ta hand om mig själv och även hinna sova lite. De senaste två veckorna har jag sovit i snitt runt 3-4 timmar per natt, vilket är helt ohållbart i längden. Känner mig som en zombie. Hur som helst har jag fått in lite utdelningar under månadens gång, och jag tänkte ta och gå igenom allt detta i ett mer detaljerat inlägg imorgon.

Samla pant
Jag har märkt att detta är ett hett ämne för oss ekonomibloggare nu på senaste tiden. Många intressanta inlägg som gjorts, och jag som själv är inne på min första månad som "pantsamlare" tänkte faktiskt göra ett litet experiment kring detta. Jag går inte runt och rotar i soptunnor, men om jag stöter på en burk så plockar jag upp den. Jag tänkte köra på detta i två månader och se hur mycket jag får ihop. I nuläget kan det vissa dagar bli upp emot 8-10kr, medans andra dagar blir helt utan fynd. Ska bli intressant att se hur mycket det blir. I nuläget har jag faktiskt ingen koll då jag inte räknat burkarna, utan tänkte göra detta i månadsrapporten som kommer senare i veckan.

Kommande köp
Jag har inga direkt planerade köp på gång. Men med tanke på hur H&M ser ut för tillfället så måste jag erkänna att det kliar lite i fingrarna. Vi får se hur det blir under kommande vecka...

Önskar er en fortsatt trevlig helg iallafall! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar