onsdag 25 maj 2016

Månadsrapport Maj 2016

Då har ännu en månad passerat. Med ett nytt lärlingsjobb så kommer mina inkomster framöver mer än halveras, och ännu värre än så är att mina utgifter kommer att växa. Med 7,7 mil till jobbet varje dag, samt parkeringskostnad så finns det tyvärr inga jättebilliga alternativ (om jag nu inte cyklar till jobbet, hehe). Kollektivtrafik innebär att jag får åka hemifrån drygt en timme tidigare än vad jag gör nu, så jag väljer faktiskt att dom där extra hundralapparna i månaden får vara värt det med tanke på att jag redan nu får ofantligt lite med sömn...

Denna månaden tänkte jag endast sätta över 8 000 kr till mitt ISK, och detta av följande anledningar:
-Jag har 3 veckors obetald semester som väntar i juli (tar emot i plånboken men behöver en paus från all stress innan jag går in i väggen).
-Tänkte boka en resa under ledigheten, och min lärlingslön under kommande månader på ca 10 000 kr lär knappast täcka det.
-Vill ha en reservkassa om det skulle behövas


Utgifterna denna månad gick ändå inte helt överstyr med tanke på en massa födelsedagar inom släkten, långa jobbresor och ovanligt mycket snabbmat (woops). Nästa månads budget sätter jag till 4000 kr, exklusive resebokning som eventuellt kommer inom kort. Tänkte se om man kunde komma iväg lite i sommar. Månadens utgifter landade på 4 420 kr.



Med dubbla löner (en inneliggande från förra jobbet, och en från nya) så landar månadens inkomster på 31 328 kr. Detta ger mig en total förmögenhet på 80 479 kr. En stabil ökning trots att mitt portföljvärde på Avanza sjunkit lite.

Ikväll är det dags att casha in min pantsamling och se hur mycket detta gav. Detta återkommer jag med under morgondagen eller fredagen beroende på hur mycket tid jag får över. Något som jag har så extremt lite av att jag knappt hinner driva bloggen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar